Elisabet är ny Barn- och Familjepedagog

Elisabet Tilly
Barn- och familjepedagog Elisabet Tilly

Kära syskon i församlingen

I veckan som gick blev det klart med samtalen med Elisabet Tillys arbetsgivare på skolan så att personalrådet kunde skriva anställningsavtal med henne.

Eftersom det blev möjligt för henne att börja jobba nu så kom vi överens om att starta den tvååriga projektanställningen direkt. Det  finns mycket att göra med att starta upp sändningarna för söndagsskolan & xl och att förbereda för att kunna starta upp verksamheterna igen under året.

Barn och Familjerådet och församlingsledarna har formulerat underlag för tjänsten och utifrån detta skrivs nu en arbetsbeskrivning.

Imorgon söndag 10:15 så blir första sändningen av söndagsskolan, där kommer vi kunna se Elisabet från den nya studion som ställts iordning för detta i ”mellanrummet” på övervåningen.

Senare i gudstjänsten så kommer vi även att välkomna och be för Elisabet in i sin nya roll som Barn- och Familjepedagog i vår församling.

Elisabet kommer arbeta halvtid i kyrkan, hennes arbetsdagar kommer bli söndag till onsdag samt fredagar. Hon kommer även arbeta kvar på skolan några få timmar i veckan med ett speciellt uppdrag.

Resterande tid lägger Elisabet på distansstudier till speciallärare som komplement till sin fritidspedagogsutbildning.

Det känns verkligen roligt att få komplettera teamet med en barn- och familjepedagog och vi ser fram emot att tillsammans med alla våra fantastiska barnledare få vidareutveckla och förhoppningsvis snart kunna återstarta våra verksamheter.

Kika in på våra sändningar redan 10:15 imorgon och var med på söndagsskolans premiärsändning. Var även med och be för Elisabet i hennes nya tjänst för Götenes barn i vår församling.

Guds nåd och frid!

Mikael Tilly