ONE Matkassar till barnfamiljer

“Inget barn skall behöva somna hungrigt”

Får ni inte ekonomin att gå ihop? Hör av er så kan ni få en matkasse med basvaror.
Ring eller skicka sms till 073-545 60 92.

ONE Loppet 2023

Årets viktigaste lopp!

Visste du att Korskyrkan delar ut matkassar till barnfamiljer i Götene kommun som inte har tillräckligt med pengar för att köpa mat?
Söndag 3 september samlar vi in pengar till matkassarna och församlingens övriga sociala arbete i Götene genom att springa. Vill du vara med och springa för att hjälpa någon annan?
Så här funkar det:
1. Säg åt familj och kompisar att sponsra dig med en bestämd summa pengar för varje varv du springer. Det kan vara en krona eller 100 kronor, varje krona är viktig. En matkasse kostar 400 kr. Du kan ha flera sponsorer.
2. Anmäl dig och dina sponsorer på hemsidan minst en timme före loppet.
3. Spring, hoppa eller dansa så många varv du kan på banan som är 400 meter. Du har 30 minuter på dig.

Anmäl dig här!