Barn & Ungdomsledare 100%

Korskyrkan i Götene vill nu förstärka vårt team med en barn & ungdomsledare. Du kommer arbeta tillsammans med vårt pastorsteam med föreståndare, omsorgspastor, ungdomspastor och barn & familjepedagog, dessutom kommer halva tjänsten ligga i vårt gemensamma ungdomsarbete Prisma, som vi bedriver tillsammans med Equmeniakyrkan och där kommer du jobba i nära samarbete med deras ungdomsledare.

Vi har fått möjlighet att göra denna förstärkning genom en donation och kan nu erbjuda en projektanställning över två års tid.

Vi ser gärna att du har gått bibelskola, teamträningsskola eller liknande. Även att du har B-körkort.

Arbetstiderna är oreglerade. Det ingår kvälls- och helgarbete. Vi tillämpar kollektivavtal och förtroendearbetstid. Tjänsten inleds med en 6 månaders provanställning.

Vi ser gärna både tjejer och killar som sökande till tjänsten.

Korskyrkan i Götene har ca 360 medlemmar och är ansluten till både Pingst och Evangeliska Frikyrkan, och vi önskar att du delar vår och våra samfunds tro och värdegrund.

Uppgifter

• Vara en förebild för och leda barn och unga till lärjungaskap med Jesus och tjänst i församlingen.
  • Arbeta med barn och ungdomar i skolåldern i församlingens och Prismas olika grupper tillsammans med övriga anställda och ledare.
  • Planera, undervisa och leda samlingar för barn och unga.
  • Sköta administration exempelvis närvarorapportering för kommunen och Pingst Ung.
  • Arrangera läger.

Ansökan kan göras till info@korskyrkangotene.se senast 30 april men helst så snart som möjligt, då vi bearbetar ansökningar kontinuerligt. Tillträde är önskvärt i samband med sommarens ungdomsläger vecka 31, alternativt till terminsstart.

Kontaktpersoner:

Mikael Tilly