Boka bion Jesus Revolution

Korskyrkan har glädjen att kunna visa filmen Jesus Revolution på Bio Göta Lejon fredagen den 13 oktober 18:30 och lördagen den 14 oktober 18:30. Man bokar sin plats via ett sms till 073-805 30 55, det kostar 95 kr.

Den som är ungdom, under 25 år, kan se filmen för 20 kr på fredagens visning om man bokar via prismagotene.se.

Filmen bygger på ett historiskt skeende på 1970-talet, då ett stort antal hippies byter ut droger mot en nyfunnen tro på Jesus. Skeendet börjar i södra Kalifornien, men får senare en världsvid spridning. Den unge Greg Laurie söker efter det som är rätt och sant på helt fel ställen ända tills han möter Lonnie Frisbee, en karismatisk hippie-gatupredikant. Tillsammans med pastor Chuck Smith öppnar de kyrkdörrarna i Smiths tynande församling för en oväntad väckelse av radikal nyfunnen kärlek som TIME Magazine valde att kalla en Jesus Revolution. Filmen Jesus Revolution är ett 120 minuter långt drama från 2023 baserad på historiska händelser. Åldersgräns 11 år. I huvudrollerna ser vi Kimberly Williams-Paisley, Joel Courtney och Jonathan Roumie.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *