Vi söker ny Barn- & Ungdomsledare

Ny barn och ungdomsledare

Vår ungdomsledare Jacob Färdig har meddelat att han slutar sin tjänst till sommaren och vi vill redan nu gå ut med en annons att vi söker en tjänst med placering i vårt ungdomsarbete Prisma och församlingens barnarbete.

Du kommer arbeta tillsammans med vårt pastorsteam dessutom kommer halva tjänsten ligga i vårt gemensamma ungdomsarbete; Prisma, som vi bedriver tillsammans med Equmeniakyrkan och där kommer du jobba i nära samarbete med deras ungdomsledare.
Vi ser gärna att du har gått bibelskola, teamträningsskola eller liknande. Vi ser gärna både tjejer och killar som sökande till tjänsten. Du behöver ha B-körkort för tjänsten.

Arbetstiderna är oreglerade. Det ingår kvälls- och helgarbete. Vi tillämpar kollektivavtal och förtroendearbetstid. Tjänsten inleds med en 6 månaders provanställning. Korskyrkan i Götene har ca 360 medlemmar och är ansluten till både Pingst och Evangeliska Frikyrkan, och vi önskar att du delar vår och våra samfunds tro och värdegrund.

Uppgifter
– Vara en förebild för och leda barn och unga till lärjungaskap med Jesus och tjänst i församlingen.
– Arbeta med barn och ungdomar i skolåldern i församlingens och Prismas olika grupper tillsammans med övriga anställda och ledare.
– Planera, undervisa och leda samlingar för barn och unga.
– Sköta administration exempelvis närvarorapportering för kommunen och Pingst Ung.
– Arrangera läger.

Ansökan kan göras till info@korskyrkangotene.se, vi bearbetar ansökningar kontinuerligt. Tillträde är önskvärt i samband med sommarens stora ungdomsläger vecka 31, alternativt till terminsstart. Har du frågor får du gärna höra av dig.

Kontaktpersoner:

Mikael Tilly